Undrer du dig nogensinde over hvilke produkter, der bliver solgt mest af online? Eller har du bemærket produkter, der er på vej frem online, men ikke bliver solgt i samme stil i den fysiske detailhandel? I denne artikel ser vi nærmere på fire produktkategorier, der på den ene eller anden måde har gjort sig bemærket, når det kommer til internethandel.

Tøj og sko

Når det kommer til online handel, er tøj, sko og mode den kategori, der sælger mest, og også den kategori, som flest danskere køber på nettet. Ifølge en undersøgelse fra 2020 foretaget af Danmarks Statistik havde 63% af danskerne handlet tøj og/eller sko på nettet indenfor de seneste tre måneder inden, at undersøgelsen blev lavet. Når det kommer til online handel, er tøj og sko dermed en klar favorit.

CBD-olie

En anden produktkategori, du muligvis har bemærket på nettet for nyligt, er CBD, som blandt andet sælges hos webshoppen Cibdol. CBD er stadig et relativt nyt produkt på det danske marked i det hele taget, og her er det særligt interessant at se, hvordan denne produktkategori sælges af flere online webshops, mens det er – stort set – umuligt at købe denne type produkter i fysiske butikker. Det skyldes den paradoksale lovgivning, der gør det lovligt for danskere at købe og besidde produkter som cbd oil, mens danske butikker til gengæld ikke må sælge produkterne. Af samme grund er internettet blevet stedet, som kunderne tyer til, når de skal købe CBD.

Fastfood

Det kan måske lyde en anelse overraskende, men faktisk er fastfood en af de produktkategorier, der for alvor farer frem i onlinehandlen pt. Det skyldes selvfølgelig først og fremmest, at forskellige udbringningstjenester som f.eks. Wolt for alvor har fået fat i det danske marked, og det samtidig er gået op for kunderne, hvor nemt det i grunden er at bestille fastfood på nettet.

Ved hjælp af nogle få klik i en app er det nu muligt at få leveret burgere, pizza, durum og andet fastfood lige til døren. Og er du til sundere varianter, er det også en mulighed!

Streaming

Streaming af musik og film er også blevet yderst populært, og særligt hos de yngre generationer har denne produktkategori vundet indpas. Slut med flow-TV og -radio; nu vil forbrugerne se og lytte til hvad de vil, når de vil. Det har skabt en kæmpe eksplosion i antallet af streamingtjenester på nettet – og en tilsvarende stor eksplosion i antallet af danske abonnenter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *