Her i den moderne verden, hvor en meget stor del af vores færden foregår digitalt på internettet, så er det sandsynligvis en nødvendighed for den nuværende og fremtidige succes, at dit firma har et tydeligt online fodaftryk. Bliver virksomheden fundet, når der bliver søgt på firmanavn og de tilbudte serviceydelser eller produkter? Her kræver det for de fleste en ekstra indsats for at optimere de ønskede søgeresultater. Det kaldes SEO, som er et engelsk udtryk, der står for Search Engine Optimization, eller søgemaskineoptimering på dansk. Her kan det ofte være en fordel, at få professionel hjælp fra et bureau med speciale i at blive set online.

Selvom mange af virkemidlerne er de samme, så findes der forskellige tilgange til problemstillingen, alt efter hvilken målgruppe firmaet har som kunder. Det kan blandt andet omfatte følgende: Webshop med fokus på SEO (en webshopløsning med indtænkt SEO), fokus på SoMe interaktion med målgruppen (Social Media opslag og artikler), eller forbedring af en hjemmesides funktionalitet og brugervenlighed (inklusiv tekst og billeder). I de fleste tilfælde vil effektiv SEO udgøre en blanding af det hele, tilpasset behov og ønsker.

Bliv set online, både på pc og mobile enheder

I dag skal alt indhold tilpasses, så hjemmesiden eller webshoppen uden problemer kan tilgås fra en almindelig computer, men, mindst lige så vigtigt, også fra en smartphone eller en tablet. Der er jo forskel på skærmstørrelsen, hvilket kræver forskellige opbygninger af siden. Kan teksten læses, er det muligt at navigere rundt i menuerne og kan der klikkes på den særdeles vigtige købsknap?

Brugervenlighed er ekstremt vigtigt

Hvis en webshop ikke er brugervenlig, så vil mange besøgende, og dermed potentielle kunder, lynhurtigt forlade siden igen. En netbutik skal have en genkendelig opbygning, så alle funktionerne er lette at finde. De klassiske eksempler er: Hvor finder kunden indkøbskurven og hvor er søgefeltet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *